Papers - KIRIMURA Takafumi
-
A “Softer” Theoretical Approach to Evidence-Based Policy and Practice: The Necessity of Local Value Judgments
Kirimura Takafumi
The Japanese Journal of Educational Research 90 ( 1 ) 2023.3
-
EBPの理論的多様性―科学の実像を踏まえた立場―
桐村豪文
教育行財政研究 50 141 - 141 2023.3
-
Inspection system by the Dutch Inspectorate of Education
Kirimura Takafumi
( 50 ) 89 - 93 2023.3
-
看護基礎教育における数理・データサイエンス教育に 必要不可欠なアブダクション(仮説推論) ―方法論間の信念対立に陥らないために―
中田 康夫, 伴仲 謙欣, 國崎 大恩, 桐村 豪文, 高松 邦彦
神戸常盤大学紀要 16 2023.3
-
Professional Development for Middle Leader in Aomori Prefecture: Toward Program for Teacher Agency
Takafumi KIRIMURA, Daisuke W, AKAMA TSU, Miho YOSHIDA
Bulletin ofGraduαle School of Education Hirosaki University Program for Professional Development of Teachers ( 5 ) 1 - 11 2023.3
-
Measurements and theory of well-being : Focusing on Alexandrova’s arguments
Kirimura Takafumi
Bulletin of the Faculty of Education Hirosaki University ( 128 ) 123 - 130 2022.10
-
ウェルビーイングの視点からとらえる外国につながる子どもへの支援
吉田美穂, 桐村豪文
日本教育社会学会 第74回大会 発表要旨集録 66 - 69 2022.9
-
Introducing new mass screening in institutional research based on Eduinformatics
Kunihiko Takamatsu, Akira Ito, Takafumi Kirimura, Katsuhiko Murakami, Yasuhiro Kozaki, Aoi Kishida, Ikuhiro Noda, Nao Ichikawa, Kenya Bannaka, Ryosuke Kozaki, Masato Omori, Yasuo Nakata
IIAI Letters on Institutional Research 1 ( LIR043 ) 1 - 6 2022.8
-
Data-driven approach essential for mathematical and data science education in basic nursing education: to avoid a belief conflict between methodologies
神戸常盤大学紀要 = Bulletin of Kobe Tokiwa University 15 12 - 19 2022.3
-
The Path of Postpositivism in Evidence-Based Policies and Practices
127 177 - 187 2022.3
-
IRにおけるマススクリーニングの新提案
高松邦彦, 伊藤彰, 桐村豪文, 村上勝彦, 野田育宏, 市川尚, 伴仲謙欣, 大森雅人, 中田康夫
第10回大学情報・機関調査研究会 MJIR2021 論文集 2021.11
-
外国につながる子どもの把握と支援の在り方:「多文化共生」と「日本語指導」
吉田美穂, 桐村豪文
日本教育社会学会 第73回大会 発表要旨集録 70 - 73 2021.9
-
エビデンスに基づく政策と消費
桐村 豪文
日本教育学会第80回大会発表要旨集録 77 - 78 2021.8
-
教育学としての教育行政=制度研究の観点による「エビデンスに基づく政策」の理論的検討
桐村豪文
教育行財政研究 47 49 - 49 2021.3
-
Capturing Children in Need of Multicultural Coexistence and Japanese Language Instruction: Development of Research Methods Focusing on "Connection with Foreign Countries" and "Cognitive Academic Language Skills"
( 125 ) 219 - 230 2021.3
-
Using Student Data Analysis Based on Eduinformatics for Criteria in Institutional Research
Kunihiko Takamatsu, Katsuhiko Murakami, Yasuhiro Koza-ki, Aoi Kishida, Takafumi Kirimura, Kenya Bannaka, Ikuhiro Noda, Kenichiro Mitsunari, Masato Omori, Yasuo Nakata
International Journal of Institutional Research and Management (IJIRM) 4 ( 2 ) 15 - 29 2020.12
-
EBPM のまた別の在り様の検討-「能動/中動」の区分のもとに改められる因果関係の図式とそれによる見通し
桐村豪文
日本教育行政学会第55 回大会発表要旨集録 88 - 89 2020.10
-
Exploring Theoretical Framework of Causality in Social Policy: Policy perspectives that enable freedom and creativity
Bulletin of the Faculty of Education, Hirosaki University ( 124 ) 123 - 133 2020.10
-
New visualization of competency-based education (CBE) in higher education institutional research (IR)
Ikuhiro Noda, Kunihiko Takamatsu, Keita Nishiyama, Kenya BANNAKA, Yasuhiro Saruwatari, Takafumi Kirimura, Yasuo Nakata, Masato Omori
2020 9th International Congress on Advanced Applied Informatics (IIAI-AAI) 2020.9
-
<Article>Current State of "Evidence-Based" Policy in the United States in Education: The Four Tiers of Evidence in the Every Student Succeeds Act
KIRIMURA Takafumi
5 14 - 26 2020.3
-
エビデンスに基づく教育の要求との民主的対話―社会の進化にエビデンスは必要か?―
桐村豪文
弘前大学教育学部紀要 ( 123 ) 101 - 111 2020.3
-
教員養成カリキュラムの効果検証―IRデータベースをもとに―
吉崎聡子, 福島裕敏, 朝山奈津子, 桐村豪文, 櫻田安志, 山本逸郎, 山本稔, 吉中淳
日本教育大学協会研究年報 ( 38 ) 165 - 177 2020.3
-
基盤教育科目「芸術文化論」意義と可能性 : 学生の学びと生涯教育の観点から
京極 重智, 桐村 豪文, 高松 邦彦, 猿渡 康博, 工藤 達也, 中村 忠司, 中田 康夫
神戸常盤大学紀要 ( 13 ) 149 - 160 2020.3
-
米国連邦教育政策におけるエビデンス要求の現在-全ての生徒が成功する法における4つのエビデンスの階層-
桐村豪文
地域連携教育研究 ( 5 ) 14 - 26 2020.3
-
Using Student Data Analysis Based on Eduinformatics for Criteria in Institutional Research
Takamatsu Kunihiko, Murakami Katsuhiko, Kozaki Yasuihro, Kishida Aoi, Kirimura Takafumi, Bannaka Kenya, Noda Ikuhiro, Mitsunari Kenichiro, Omori Masato, Nakata Yasuo
International Journal of Institutional Research and Management 4 ( 2 ) 15 - 29 2020
-
IR の学生データ比較解析における新クライテリアの提案
中田康夫, 村上勝彦, 小崎恭弘, 桐村豪文, 杉浦あおい, 伴仲謙欣, 高松邦彦
計測自動制御学会システム・情報部門学術講演会2019予稿集 17 - 17 2019.12
-
身体と他者と国家(1)- 〈生〉をめぐる正義の理論の構築:身体・他者編 -
桐村豪文
弘前大学教育学部紀要 ( 122号 ) 155 - 166 2019.10
-
高等学校通信制課程におけるキャリア教育の効果の測定の試み - 進路未決定の問題への応答 -
桐村 豪文 , 山本 了輔 , 多々良 友美
弘前大学教育学部紀要 ( 122号 ) 145 - 154 2019.10
-
エビデンス政策と正義論
桐村豪文
日本教育行政学会第54回大会発表要旨集録 45 - 46 2019.10
-
Beingness, Otherness and Nation : Construction of justice theory about life : First part
( 122 ) 155 - 166 2019.10
-
An Attempt to Measure the Effect of Career Education in the High School Correspondence Course : Responding to issues where the course has not been decided at the time of graduation
( 122 ) 145 - 154 2019.10
-
New Proposal to Compare Student Data in Institutional Research
Yasuo Nakata, Katsuhiko Murakami, Yasuhiro Kozaki, Takafumi Kirimura, Aoi Sugiura, Kenya Bannaka, Kuniihko Takamatsu
Advanced Applied Informatics (IIAI-AAI), 2019 8th International Institute of Applied Informatics (IIAI) International Congress on. Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) 404 - 407 2019.7
-
Evidence in Educational Policy
KIRIMURA Takafumi
Journal of Educational Administration and Finance 46 ( 0 ) 31 - 35 2019.3
-
Theory of Evidence for Use : The Travel from "It Worked There" to "It will Work Here"
( 121 ) 179 - 188 2019.3
-
EduinformaticsをもとにしたIRの学生データ比較解析における新クライテリアの提案
中田 康夫, 村上 勝彦, 小崎 恭弘, 桐村 豪文, 杉浦 あおい, 伴仲 謙欣, 高松 邦彦
大学情報・機関調査研究集会 論文集 8 ( 0 ) 68 - 73 2019
-
教育政策におけるエビデンスの在り方―その理論と研究動向―
桐村 豪文
教育行財政研究 46 31 - 35 2019
-
ICTを活用した基盤教育システムの構築
高松邦彦, 村上勝彦, 桐村豪文, 中田康夫
神戸常盤大学紀要 ( 第12号別冊 ) 2018.10
-
ICTを活用した基盤教育システムの構築
高松 邦彦, 村上 勝彦, 桐村 豪文, 中田 康夫
神戸常盤大学紀要. 別冊 ( 12 ) 25 - 25 2018.10
-
「ときわコンピテンシー」に基づく履修指導方法のプロトタイプ構築
松元 英理子, 高松 邦彦, 坊垣 美也子, 桐村 豪文, 中田 康夫
神戸常盤大学紀要. 別冊 ( 12 ) 21 - 21 2018.10
-
"Evidence" Requirement Change in the Federal Educational Policy in the United States : A Shift from a Strict Evidence Request Toward a Flexible Standard
3 ( 3 ) 35 - 47 2018.9
-
Ensuring Equal Evaluation among Teachers in First-Year Education Courses through Rubrics: A Multiple Comparison Analysis
Yasuo Nakata, Yasuhiro Kozaki, Kenichiro Mitsunari, Takafumi Kirimura, Taion Kunisaki, Kenya Bannaka, Tetsuhiro Gozu, Ikuhiro Noda, and Kunihiko Takamatsu
International Conference on Education, Psychology, and Learning (ICEPL2018) 2018.4
-
「知」の創造を目指す教職協働(university development)のためのチームビルディングツールの開発 ―教職員間のコミュニケーション不全を越えるために―
伴仲謙欣, 高松邦彦, 桐村豪文, 野田育宏, 光成研一郎, 中田康夫
第24回大学教育研究フォーラム予稿集 137 - 137 2018.3
-
初年次教育科目「まなぶる➤ときわびとⅠ」で何を得たか
中田康夫, 桐村豪文, 國崎大恩, 牛頭哲宏, 高松邦彦, 伴仲謙欣, 光成 研一郎
第24回大学教育研究フォーラム予稿集 112 - 112 2018.3
-
新教育学分野の提案 ―“Eduinformatics”―
高松邦彦, 村上勝彦, 桐村豪文, 伴仲謙欣, 野田育宏, 光成研一郎, 中田康夫
第24回大学教育研究フォーラム予稿集 137 - 137 2018.3
-
Design the basic education courses as part of the innovation of management of learning and teaching at our own university through collaboration between academic faculty and administrative staff
( 11 ) 181 - 191 2018
-
Effectiveness of first year experience's course "Manable-Tokiwabito" at Kobe Tokiwa University for university students by using textual analysis
( 11 ) 193 - 207 2018
-
不登校とガバナンス(1)~身体のエビデンス論~
桐村 豪文
神戸常盤大学紀要 11 169 - 180 2018
-
School refusal and governance : Evidence theory based on the body
( 11 ) 169 - 180 2018
-
A Portfolio Assessment for Active Learning : An attempt to integrate the goals, instruction and assessment in 'Manaburu-Tokiwabito'
( 11 ) 209 - 218 2018
-
Development of team building tool for knowledge creation through collaboration between academic faculty and administrative staff : To overcome communication failure between the two
( 11 ) 17 - 25 2018
-
Eduinformatics : A new education field promotion
( 11 ) 27 - 43 2018
-
Paradigm Shift in Education from Teaching to Learning: Focus on the Implementation of Academic Skills and Deep Learning I
( 11 ) 7 - 15 2018
-
コンピテンシーを用いたカリキュラムの新可視化法:コサイン類似度・多次元尺度法・散布図の活用
中田康夫, 村上勝彦, 桐村豪文, 伴仲謙欣, 野田育宏, ラファエル・リム, 光成研一郎, 中村忠司, 高松邦彦
計測自動制御学会 システム・情報部門, 2017 747 - 747 2017.11
-
機械学習による中途退学の予測可能性
高松邦彦, 村上勝彦, 鷹尾和敬, 旭潤一郎, 桐村豪文, 伴仲謙欣, 野田育宏, 光成研一郎, 中村忠司, 中田康夫
計測自動制御学会 システム・情報部門, 2017 745 - 746 2017.11
-
学びのプロセスの見える化にかかわる実践的研究
桐村 豪文, 中田 康夫, 高松 邦彦
神戸常盤大学紀要. 別冊 ( 11 ) 10 - 10 2017.10
-
EMIRにおける中途退学の予測可能性
高松邦彦, 村上勝彦, 鷹尾和敬, 旭潤一郎, 桐村豪文, 伴仲謙欣, 野田育宏, 光成研一郎, 中村忠司, 中田康夫
第6回大学情報・機関調査研究集会 60 - 65 2017.8
-
教職協働による大学教育の質保証に向けた取り組み ~本学における教養教育改革~
伴仲謙欣, 桐村豪文, 高松邦彦, 野田育宏, 光成研一郎, 中田康夫
高等教育質保証学会第7回大会予稿集 41 - 42 2017.8
-
学科横断型の初年次教育科目 「まなぶるときわびと」の実践報告
桐村豪文, 高松邦彦, 伴仲謙欣, 野田育宏, 光成研一郎, 中田康夫
高等教育質保証学会第7回大会予稿集 49 - 50 2017.8
-
大学教育の質保証のための5つのポリシー策定による 教学マネジメント改革
中田康夫, 桐村豪文, 高松邦彦, 伴仲謙欣, 野田育宏, 光成研一郎
高等教育質保証学会第7回大会予稿集 43 - 44 2017.8
-
Web-based Support System for Students to Select Courses using Tokiwa Competencies
Kunihiko Takamatsu, Katsuniko Murakami, Takafumi Kirimura, Kenya Bannaka, Ikuhiro Noda, Kenichiro Mitsunari, Yasuo Nakata
International Conference on Education, Psychology, and Learning (ICEPL2017) 74 - 80 2017.8
-
Using Information and Communication Technology to Match Students with Chosen Seminars and Teachers
Yasuo Nakata, Katsuniko Murakami, Takafumi Kirimura, Kenya Bannaka, Ikuhiro Noda, Kenichiro Mitsunari, Kunihiko Takamatsu
International Conference on Education, Psychology, and Learning (ICEPL2017) 81 - 89 2017.8
-
高等教育の質保証に向けたコンピテンシーを活用した履修指導
高松邦彦, 村上勝彦, 松元英理子, 坊垣美也子, 関雅幸, 今西麻樹子, 桐村豪文, 伴仲謙欣, 野田育宏, 光成研一郎, 中田康夫
高等教育質保証学会第7回大会予稿集 47 - 48 2017.8
-
A new way of visualizing curricula using competencies: Cosine similarity; multidimensional scaling methods; and scatter plotting
Kunihiko Takamatsu, Katsuniko Murakami, Takafumi Kirimura, Kenya Bannaka, Ikuhiro Noda, Mayumi Yamasaki, Rahpael-Joel Wei Lim, Kenichiro Mitsunari, Tadashi Nakamura, Yasuo Nakata
Advanced Applied Informatics (IIAI-AAI); 2017 6th IIAI International Congress on. IEEE 192 - 197 2017.7
-
Construction of a New Theory that Links the Theory of Evidence : Based Education and Theory of Governances
( 10 ) 13 - 22 2017
-
Innovate the management of teaching and learning at our own university through collaboration between academic faculty and administrative staff
( 10 ) 23 - 32 2017
-
Tag-based knowledge network models
( 10 ) 51 - 60 2017
-
教職協働による知の創造 ~知のネットワークの成長モデルの提案 ~
桐村 豪文, 高松 邦彦, 伴仲 謙欣, 野田 育宏, 中田 康夫
神戸常盤大学紀要 ( 9 ) 146 - 146 2016.3
-
教職協働の意義 〜知の観点から〜
伴仲謙欣, 野田育宏, 桐村豪文, 高松邦彦, 中田康夫
第23回大学教育研究フォーラム 148 - 149 2016.3
-
SWOT analysis and Complex Network analysis to enhance governance in universities by collaboration between academic and administrative faculty
Kunihiko Takamatsu, Takafumi Kirimura, Kenya Bannaka, Ikuhiro Noda, Kenichiro Mitsunari, Masato Omori, Ryohei Adachi, Tadashi Nakamura, Yasuo Nakata
PROCEEDINGS 2016 5TH IIAI INTERNATIONAL CONGRESS ON ADVANCED APPLIED INFORMATICS IIAI-AAI 2016 1188 - 1189 2016
-
Knowledge creation through collaboration between academic and administrative faculty : Strategies of raise chance of the serendipity
Takafumi KIRIMURA, Kunihiko TAKAMATSU, Kenya BANNAKA, Ikuhiro NODA, Yasuo NAKATA
( 9 ) 71 - 78 2016
-
Three-step knowledge network model
Takafumi KIRIMURA, Kunihiko TAKAMATSU, Kenya BANNAKA, Ikuhiro NODA, Masato OMORI, Ryohei ADACHI, Kenichiro MITSUNARI, Yasuo NAKATA
( 9 ) 79 - 86 2016
-
EDUCATION GOVERNANCE BASED ON EVIDENCE OF EFFECTIVENESS : ANALYSIS OF META-GOVERNANCE IN THE CASE OF "SUCCESS FOR ALL"(II. RESEARCH REPORTS)
KIRIMURA Takafumi
Bulletin of the Japan Educational Administration Society 39 ( 0 ) 97 - 114 2013.10
-
Briefing Report 各州共通基礎スタンダード(Common Core State Standards)について
桐村 豪文
未来教育研究所紀要 1 ( 1 ) 127 - 132 2013.6
-
世界の教育事情 クリントン政権以降のアメリカの教育改革の特徴 : 自由化と科学化
桐村 豪文
未来教育研究所紀要 1 ( 1 ) 101 - 104 2013.6
-
Analysis of the Diversity and Disparity of the Epistemological and Methodological Position around "the Effectiveness of Intervention" : Case Study of the Debate over the "Scientific Educational Research" in the US
( 12 ) 69 - 86 2013.3
-
Deconstruction of the Schema with which We Hunt Causation : How Can We Educate?
( 59 ) 151 - 173 2013.3
-
「研究開発コロキアム」報告(グローバルCOE):高等学校における教育資源配分の在り方―公費および私費の両面に着目して―
江上直樹, 高見茂, 桐村豪文, 吉岡大, 柴恭史
研究開発コロキアム : 平成23年度 成果報告書 (Colloquium for Educational Research and Development) 4 - 5 2012.3
-
学校改善モデルの研究開発普及に係わる米国連邦政策に関する歴史的考察-アカウンタビリティの時代における実践と研究との有機的連携構築のための背景
桐村豪文
アジア教育研究会 ( 11 ) 71 - 84 2012.3
-
5. 介入の有効性、因果関係を捉える図式の転換 : Success for Allの有効性の分析(I-1部会 【一般部会】科学と政策,研究発表I)
桐村 豪文
日本教育社会学会大会発表要旨集録 ( 64 ) 8 - 9 2012
-
What Enables US to Say What Works? The Methodology Used to Evaluate Models' Effectiveness : Focusing on the Models Used in the Comprehensive School Reform Program in the USA
( 58 ) 101 - 113 2012
-
教育政策の普及過程と教育実践への定着要因
江上直樹, 兼井宏和, 桐村豪文, 近藤千寿枝, 新林章輝, 吉井勝彦, 吉岡大
研究開発コロキアム 平成22 年度 研究成果報告書 40 - 49 2011.3
-
University Admission and High School Accreditation in the United States
KIRIMURA Takafumi, TAMURA Noriko, YOSHII Katsuhiko, YOSHIOKA Dai, KANEKO Tsutomu
Journal of Educational Administration and Finance 38 ( 0 ) 1 - 12 2011
-
EduinformaticsをもとにしたIRの学生データ比較解析における新クライテリアの提案
中田康夫, 村上勝彦, 小崎恭弘, 桐村豪文, 杉浦あおい, 伴仲謙欣, 高松邦彦
大学情報・機関調査研究会 MJIR 論文集 68 - 73 2010.11
-
Educational Administration and Finance System Supporting Practice
10 - 11 2010.3
-
3)「研究開発コロキアム」報告(グローバルCOE):実践を支える教育行財政制度の可能性と限界(2)
桐村 豪文, 近藤 千寿枝, 中本 佳紀
研究開発コロキアム : 平成21年度 成果報告書 (Colloquium for Educational Research and Development) 76 - 85 2010.3
-
A study on the authority of scientifically based research concerning educational practices: the first step focusing on the No Child Left Behind Act of 2001
Kyoto University research studies in education ( 56 ) 29 - 41 2010
-
The possibility=limitation of the system of the educational administration and finance supporting the practices by teachers
12 - 13 2009.3
-
3)「研究開発コロキアム」報告(グローバルCOE):実践を支える教育行財政制度の可能性と限界
桐村 豪文, 江上 直樹, 脇 奈七, 近藤 千寿枝, 中本 佳紀, 劉 昕
研究開発コロキアム : 平成20年度 成果報告書 (Colloquium for Educational Research and Development) 98 - 107 2009.3
-
2)「研究開発コロキアム」報告〔要約版〕:〔教育実践コラボレーション・センター〕採択:落ちこぼれをつくらないための教育制度研究--アメリ力を事例として--
齋藤 桂, 杉本 均, 三宅 浩子, 桐村 豪文
研究開発コロキアム : 平成19年度 成果報告書 (Colloquium for Educational Research and Development) 22 - 23 2008.3
-
The Fundamental Study to Identify the Limitation of the Discourse about the Competitions among the Colleges and Universities
( 11 ) 39 - 59 2008.3
-
The Political Process Surrounding the Enactment of the Exemption Law Permitting the System of Stock-Corporation Schools
( 10 ) 1 - 25 2007.3
-
A study of the control by the governments to the for-profit colleges: focusing on the regulation in New York State
( 34 ) 74 - 85 2007.3
-
米国カリフォルニア州における生徒の家庭的背景を考慮した教育に関する多角的検討
古田薫, 斉藤桂, 桐村豪文, 三宅浩子
研究開発コロキアム 研究成果報告書 129 - 135 2007.3