2024/03/09 更新

写真a

バードセール ブライアン ジョン
BIRDSELL BRIAN JON
BIRDSELL BRIAN JON
所属
教育推進機構

学位

  • 博士号

  • 文学修士

  • 文学士

所属学協会

  • 日本心理学会

  • Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL)

  • Researching and Applying Metaphor (RaAM)

  • The Japan Association For Language Teaching (JALT)

論文

  • 日本におけるCLIL: 心理学CLIL コースの実施,課題,デザイン

    バードセール ブライアン ジョン

    弘前大学教養教育開発実践ジャーナル   ( 8 )   13 - 25   2024年03月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • 教養教育英語科目高年次科目のカリキュラム検証: 学生アンケートを中心とした考察

    バードセール ブライアン ジョン

    弘前大学教養教育開発実践ジャーナル   8   37 - 48   2024年03月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • 教養教育英語科目1 年次科目のカリキュラム改革と検証

    バードセール ブライアン ジョン

    弘前大学教養教育開発実践ジャーナル   ( 8 )   27 - 35   2024年03月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • “Turned on” A Quasi-Experimental Design with Phrasal Verbs: Does the Type of Learning Intervention Matter?

    Brian J Birdsell

    AsiaTEFL Proceedings 2023: Papers from the 21st AsiaTEFL Conference   165 - 179   2024年01月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Exercising Before Learning Enhances Long-Term Memory for Foreign Language Vocabulary and Improves Mood

    Brian J. Birdsell

    Journal for the Psychology of Language Learning   5 ( 1 )   1 - 18   2023年10月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Student writings with DeepL: Teacher evaluations and implications for teaching

    Brian J Birdsell

    JALT2021—Reflections and New Perspectives   2021   117 - 123   2022年08月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)   共著区分:単著  

  • Effects of Visual Metaphors on Enhancing the Power of Advertisements

    Brian J Birdsell

    IAFOR Journal of Psychology & the Behavioral Sciences   8 ( 1 )   5 - 22   2022年08月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Book Review (Stanislas Dehaene, How We Learn)

    バードセール・ブライアン・ジョン

    弘前大学教養教育開発実践ジャーナル   ( 6 )   83 - 90   2022年03月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)   共著区分:単著  

  • 弘前大学イングリッシュ・ラウンジの高大接続の取り組み: オンラインで広がる新しい社会貢献

    ヤグノ・ライク,多田 恵実,ソロモン・ジョシュア・リー 片桐 早苗,バードセール・ブライアン・ジョン

    弘前大学教養教弘育前開大発学実イ践ンジグャリーッナシル   6   91 - 104   2022年03月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)   共著区分:単著  

  • Enhancing Phrasal Verb Learning: A Quasi-experimental Study of Different Approaches

    Brian J. Birdsell

    JALT 2020 Communities of teachers & learners   244 - 251   2021年08月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Advancement of Neural Machine Translators and the Transformation of Foreign Language Teaching

    Brian J. Birdsell

    2021 International Conference MELTA Conference Proceedings   131 - 134   2021年07月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • CLIL in the Times of COVID-19: Content, Communication, and Creative Cognition in Remote Learning

    Brian J. Birdsell

    The Journal of the Japan CLIL Pedagogy Association (J-CLIL)   121 - 136   2021年03月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • The Movements of Language: Learning from Embodied Semantics

    Brian J. Birdsell

    Bulletin of the JALT Mind, Brain, and Education SIG   6 ( 3 )   14 - 21   2020年03月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)   共著区分:単著  

  • A Review of the Critical Literature on CLIL and Steps to Move Japan-CLIL Forward

    Brian J. Birdsell

    The Journal of the Japan CLIL Pedagogy Association (J-CLIL)   ( 2 )   105 - 121   2020年03月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • "からだで学ぶ"外国語教育

    Brian J. Birdsell

    弘前大学教養教育開発実践ジャーナル   ( 4 )   15 - 25   2020年03月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Embodied Learning for Foreign Language Education

    Brian Birdsell

    Hirosaki University Journal of Liberal Arts Development and Practices   15 - 25   2020年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Creative Cognition: Conceptual Blending and Expansion in a Generative Exemplar Task

    Brian J. Birdsell

    IAFOR Journal of Psychology & the Behavioral Sciences   5   43 - 62   2019年10月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Making Metaphors: A Quantitative Analysis of Metaphor Production and Interpretation in Japanese Using a Multimodal Task

    Brian J. Birdsell

    33rd Pacific Asia Conference on Language, Information and Computation (PACLIC 33) Conference Proceedings   361 - 371   2019年09月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • 書評論文:マーク・ランドー著 「社会心理学における概念メタファー:日常生活の詩学」

    バードセール・ブライアン

    弘前大学教養教育開発実践ジャーナル   ( 3 )   11 - 21   2019年03月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Exploring Cognition in CLIL: Creativity, Metaphors and Economics

    Brian J. Birdsell

    The Journal of the Japan CLIL Pedagogy Association   ( 1 )   118 - 135   2019年03月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Exploring Cognition in CLIL: Creativity, Metaphors and Economics

    Brian Birdsell

    The Journal of the Japan CLIL Pedagogy Association   1   119 - 136   2019年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Creative cognition: conceptual blending and expansion in a generative exemplar task

    Brian Birdsell

    IAFOR Journal of Psychology & the Behavioral Sciences   43 - 62   2019年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Creative Metaphor Production in a First and Second Language and the Role of Creativity

    Brian Jon Birdsell

    2018年07月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:学位論文(博士)   共著区分:単著  

  • Conceptual Wandering and Novelty Seeking: Creative Metaphor Production in an L1 and L2

    Brian J Birdsell

    Journal of Cognitive Science   19 ( 1 )   35 - 67   2018年05月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Understanding Students' Psychological Needs in an English Learning Context

    Brian J. Birdsell

    Hirosaki University Journal of Liberal Arts Development and Practices   ( 2 )   1 - 14   2018年03月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)   共著区分:単著  

  • Creative Metaphor Production in a First and Second Language and the Role of Creativity

    Brian Jon Birdsell

    University of Birmingham PhD dissertation   2018年03月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Understanding students’ psychological needs in an English learning context

    Brian Birdsell

    Hirosaki University Journal of Liberal Arts Development and Practices   2   1 - 14   2018年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Conceptual Wandering and Novelty Seeking: Creative Metaphor Production in an L1 and L2

    Brian Birdsell

    Journal of Cognitive Linguistics   1   35 - 67   2018年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Innovating Change: A Multiple Case Study of Alternative Language Learning Environments in Japanese Higher Education

    Brian Birdsell

    Proceedings of the 11th International Symposium on Teaching English at Tertiary Level   11   334 - 350   2017年09月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • The Role of Images in ELT Textbooks: A Case for Visual Metaphors

    Brian Jon Birdsell

    Hirosaki University Journal of Liberal Arts Development and Practices   3   9 - 18   2017年03月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • The Role of Images in ELT (English Language Teaching) Textbooks: A Case for Visual Metaphors

    Brian Birdsell

    Hirosaki University Journal of Liberal Arts Development and Practices   2017年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Action learning: Putting the mind back into the body in SLA

    Brian Birdsell

    English Lingua Journal   2 ( 1 )   36 - 56   2015年12月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Self-access learning centres and the importance of being curious

    Brian Birdsell

    Studies in Self-Access Learning Journal   6 ( 3 )   271 - 285   2015年10月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Japanese Students' Interest in CLIL: The Role of Individual Differences

    Brian Birdsell

    The Asian EFL Journal   87   20 - 46   2015年10月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Japanese Students’ Interest in CLIL: The Role of Individual Differences

    Brian Birdsell

    Asian EFL Journal   2015年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Self-access learning centres and the importance of being curious

    Brian Birdsell

    Studies in Self-Access Learning Journal   2015年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • International Posture, Studying Overseas, and Gender

    Brian Birdsell

    The Journal and Proceedings of the Gender Awareness in Language Education (GALE)   7   27 - 59   2014年12月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Metaphors, Culture and the Classroom

    Brian Birdsell

    JALT 2013 Conference Proceedings   308 - 316   2014年08月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:単著  

  • Fauconnier’s theory of mental spaces and conceptual blending

    Brian Birdsell

    Bloomsbury Companion to Cognitive Linguistics   2 ( 4 )   72 - 90   2014年05月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)   共著区分:単著  

  • Promoting Creative Tasks in the Foreign Language Classroom

    Brian Birdsell

    21st Century Education Forum   ( 9 )   2014年03月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)   共著区分:単著  

  • Cornering the Muses: A Multifaceted Approach to Measuring Creativity

    Brian Birdsell

    The IAFOR Academic Review: Essays in Psychology & the Behavioral Sciences   1 ( 1 )   3 - 11   2014年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Gender, international posture, and studying overseas

    Brian Birdsell

    Journal and Proceedings of the Gender Awareness in Language Education   7   29 - 50   2014年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Fauconnier’s theory of mental spaces and conceptual blending

    Brian Birdsell

    The Bloomsbury companion to cognitive linguistics   72 - 90   2014年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:単著  

  • Motivation and Creativity in the Foreign Language Classroom

    Brian Birdsell

    FLLT Conference Proceedings by LITU   2 ( 1 )   887 - 903   2013年03月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:単著  

▼全件表示

書籍等出版物

  • Tsugaru Life: English Through Local Topics Workbook

    Megumi Tada, Brian J. Birdsell, Joshua L. Solomon, Sanae Katagiri, Reik Jagno ( 担当: 共著)

    弘前大学 イングリッシュ・ラウンジ  2022年3月 

     詳細を見る

    記述言語:英語 著書種別:教科書・概説・概論

  • Leben in Tsugaru: Deutsch mit lokalen Themen - Arbeitsbuch

    Megumi Tada, Brian J. Birdsell, Joshua L. Solomon, Sanae Katagiri, Reik Jagno( 担当: 共著)

    弘前大学 イングリッシュ・ラウンジ  2022年3月 

     詳細を見る

    記述言語:ドイツ語 著書種別:教科書・概説・概論

  • Leben in Tsugaru: Deutsch mit lokalen Themem

    Megumi Tada, Brian J. Birdsell, Joshua L. Solomon, Sanae Katagiri, Reik Jagno( 担当: 共著)

    弘前大学 イングリッシュ・ラウンジ  2021年3月 

     詳細を見る

    記述言語:ドイツ語 著書種別:教科書・概説・概論

  • Tsugaru Life: English Through Local Topics

    Megumi Tada, Brian J. Birdsell, Joshua L. Solomon, Sanae Katagiri, Reik Jagno ( 担当: 共著)

    弘前大学 イングリッシュ・ラウンジ  2021年3月 

     詳細を見る

    記述言語:英語 著書種別:教科書・概説・概論

担当授業科目(学内)

  • 2023年度,Content and English Integrated Learning -Psychology-,教養教育科目

  • 2023年度,English Communication A,教養教育科目

  • 2023年度,English Communication B,教養教育科目

  • 2023年度,English Communication D,教養教育科目

  • 2023年度,English for Global Communication,教養教育科目

  • 2023年度,Integrated A,教養教育科目

  • 2023年度,Integrated B Level1,教養教育科目

  • 2023年度,国際地域・社会・文化-歴史・認知言語学入門-,教養教育科目

  • 2022年度,English Communication A,教養教育科目

  • 2022年度,English Communication B,教養教育科目

  • 2022年度,English Communication D,教養教育科目

  • 2022年度,English for Global Communication,教養教育科目

  • 2022年度,Integrated A,教養教育科目

  • 2022年度,国際地域・社会・文化-歴史・認知言語学入門-,教養教育科目

  • 2021年度,IntegratedA(国際共通語としての英語),教養教育科目

  • 2021年度,Reading(上級)木1・2,教養教育科目

  • 2021年度,Reading(上級)金3・4,教養教育科目

  • 2021年度,Writing(上級)木1・2,教養教育科目

  • 2021年度,Writing(上級)金1・2,教養教育科目

  • 2021年度,Writing(上級)金3・4,教養教育科目

  • 2020年度,Integrated A,教養教育科目

  • 2020年度,Integrated B Level 2,教養教育科目

  • 2020年度,IntegratedA(国際共通語としての英語),教養教育科目

  • 2020年度,IntegratedB(一般学術目的の英語)Level2,教養教育科目

  • 2020年度,Reading (上級) 木1・2,教養教育科目

  • 2020年度,Reading (上級)金3・4,教養教育科目

  • 2020年度,Reading(上級),教養教育科目

  • 2020年度,Writing (上級) 木1・2,教養教育科目

  • 2020年度,Writing (上級)金1・2,教養教育科目

  • 2020年度,Writing (上級)金3・4,教養教育科目

  • 2020年度,Writing(上級),教養教育科目

  • 2019年度,上級英語A,21世紀教育科目

  • 2019年度,上級英語B,21世紀教育科目

  • 2019年度,IntegratedA(国際共通語としての英語),教養教育科目

  • 2019年度,IntegratedB(一般学術目的の英語)Level2,教養教育科目

  • 2019年度,Reading(上級),教養教育科目

  • 2019年度,Writing(上級),教養教育科目

  • 2018年度,上級英語B,21世紀教育科目

  • 2018年度,IntegratedA(国際共通語としての英語),教養教育科目

  • 2018年度,IntegratedB(一般学術目的の英語)Level2,教養教育科目

  • 2018年度,Reading(上級),教養教育科目

  • 2018年度,Writing(上級),教養教育科目

  • 2017年度,上級英語A,21世紀教育科目

  • 2017年度,上級英語B,21世紀教育科目

  • 2017年度,英語ⅢA,21世紀教育科目

  • 2017年度,IntegratedA(国際共通語としての英語),教養教育科目

  • 2017年度,IntegratedB(一般学術目的の英語)Level1,教養教育科目

  • 2017年度,Listening(上級),教養教育科目

  • 2017年度,Reading(上級),教養教育科目

  • 2017年度,Speaking(上級),教養教育科目

  • 2017年度,Writing(上級),教養教育科目

  • 2016年度,上級英語A,21世紀教育科目

  • 2016年度,上級英語B,21世紀教育科目

  • 2016年度,英語ⅢA,21世紀教育科目

  • 2016年度,English for General Academic Purpose,日本語・日本事情関連科目

  • 2016年度,Listening(上級),教養教育科目

  • 2016年度,Reading(上級),教養教育科目

  • 2016年度,Speaking(上級),教養教育科目

  • 2016年度,Writing(上級),教養教育科目

  • 2015年度,上級英語A,21世紀教育科目

  • 2015年度,中級英語A,21世紀教育科目

  • 2015年度,英語ⅡA,21世紀教育科目

  • 2015年度,英語ⅢA,21世紀教育科目

  • 2015年度,国際社会コース特設講義C「Cross-Cultural Communication&Psychology」,専門教育科目(学部)

  • 2015年度,科学英語表現法,修士課程・博士前期課程

  • 2015年度,農生 プレゼンテーション演習Ⅱ ,修士課程・博士前期課程

  • 2015年度,English for General Academic Purpose,日本語・日本事情関連科目

  • 2015年度,英語コミュニケーション,日本語・日本事情関連科目

  • 2014年度,上級英語A,21世紀教育科目

  • 2014年度,中級英語A,21世紀教育科目

  • 2014年度,英語ⅡA,21世紀教育科目

  • 2014年度,英語ⅢA,21世紀教育科目

  • 2014年度,「Language,Culture,and the Mind」,専門教育科目(学部)

  • 2014年度,科学英語表現法,修士課程・博士前期課程

  • 2014年度,農生 プレゼンテーション演習Ⅱ,修士課程・博士前期課程

  • 2014年度,English for General Academic Purpose,日本語・日本事情関連科目

  • 2014年度,英語コミュニケーション,日本語・日本事情関連科目

  • 2013年度,上級英語A,21世紀教育科目

  • 2013年度,中級英語A,21世紀教育科目

  • 2013年度,基礎英語A,21世紀教育科目

  • 2013年度,英語ⅠA,21世紀教育科目

  • 2013年度,英語ⅡA,21世紀教育科目

  • 2013年度,英語ⅢA,21世紀教育科目

  • 2013年度,農生 プレゼンテーション演習Ⅱ,修士課程・博士前期課程

  • 2013年度,英語コミュニケーション,日本語・日本事情関連科目

  • 2012年度,英語ⅠA,21世紀教育科目

  • 2012年度,英語ⅡA,21世紀教育科目

▼全件表示