論文 - 多田 恵実
-
The Trials and Tribulations of Managing a Self-Access Learning Center
Megumi Tada, Shari Joy Berman
Proceedings of The 22nd Annual Hawaii International Conference on Education 2024年03月
-
Listening Experiment with Culturally-Familiar Materials of Local Folktales in ESL Education
Megumi Tada, Joshua Lee Solomon
Proceedings of The 22nd Annual Hawaii International Conference on Education 2024年03月
-
CLIL英語授業でSDGsを組み入れる:文理に橋を架ける授業事例
多田 恵実
第72回東北・北海道地区高等教育研究会研究集録 20 - 24 2024年02月
-
Culturally-Familiar Folktales and Intralingual Translation for English Education
Joshua Solomon, Megumi Tada
The Journal of Literature in Language Teaching 12 ( 1 ) 11 - 20 2024年01月
-
Where Are They Now? A Look at the Longitudinal Effect of Short Study Abroad Programs on Hirosaki University Graduates
Tada Megumi, Berman Shari Joy
TELES Journal 43 ( 0 ) 197 - 211 2023年05月
-
大学の社会貢献のあり方を探る 英語を通じた社会貢献の取り組み
多田恵実、ソロモン・ジョシュア・リー、片桐早苗、ヤグノ・ライク
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 7 43 - 51 2023年03月
-
Where Are They Now?A Look at the Longitudinal Effect of Short Study Abroad Programs on Hirosaki University Graduates
Megumi Tada, Shari Joy Berman
The Tohoku English Language Education Society (TELES) Journal 43 2023年03月
-
オンライン高大連携公開講座『津軽ライフ』地理的空間を超える連携の試み
片桐早苗、ソロモン・ジョシュア・リー、ヤグノ・ライク、多田恵実
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 7 23 - 34 2023年03月
-
『津軽昔コ』と共に~地方文化が英語学習を助ける~
多田恵実
第71回東北・北海道地区大学等高等・共通教育研究会研究集録 2023年03月
-
弘前大学イングリッシュ・ラウンジの高大接続の取り組み:オンラインで広がる社会貢献
ヤグノ・ライク,多田 恵実,ソロモン・ジョシュア・リー 片桐 早苗,バードセール・ブライアン・ジョン
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 6 91 - 104 2022年03月
-
初級レベルの英語学習とオンライン授業
多田恵実
JACET 東北支部通信 ( 48 ) 5 - 5 2022年03月
-
異文化理解と自文化理解~オンラインによる文化と外国語学習~
多田恵実
第70回東北・北海道地区大学等高等・共通教育研究会研究集録 2022年01月
-
『津軽昔コ』と共に‐ 地方文化が英語学習を助ける -
多田 恵実
第 71 回東北 北海道地区大学等高等共通教育 研究会研究集録, (2023) 1 16 - 19 2022年
-
Creating a New Hawaii-Japan Connection: The Implementation and Development of Overseas Project-Based Learning Programs, PBLs
シャーリー・バーマン、多田恵実
The JACET International Convention Proceedings: The JACET 60th Commemorative International Convention (Online, 2021) 169 - 170 2021年08月
-
An Oral Storytelling Workshop: Glocalizing Language Education
多田恵実, ソロモンリージョシュア
The JACET International Convention Proceedings: The JACET 60th Commemorative International Convention (Online, 2021) 171 - 172 2021年08月
-
FD報告 教養教育における遠隔授業のサポートおよびFD活動
多田恵実、片桐早苗、ヤグノライク、ソロモンジョシュアリー、立田夏子
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 5 119 - 132 2021年03月
-
初級者のSALC 利用:教養教育との連携
多田恵実
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 5 105 - 110 2021年03月
-
教養教育英語科目における Participation の 評価内容・方法を考える
立田夏子、多田恵実
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 5 111 - 118 2021年03月
-
土地に根差した昔コを語り継ぐ活動ー「和の昔コ」第一回グループ・インタビュー書き起こし
多田恵実
弘前大学国語国文学 42 2021年03月
-
Learning by Experience -- Connecting Liberal Arts classes with Language Learning Center
Megumi TADA
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 4 65 - 73 2020年03月
-
Project-Based Learning at Hirosaki University—A New Path to Cultivate Tomorrow’s Leaders
Shari Joy BERMAN, Megumi TADA
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 4 95 - 104 2020年03月
-
Project-Based Learning, Giving College Students What They Can't Google
Shari J. Berman, Megumi Tada
Proceedings of 18th Annual Hawaii International Conference on Education 2020年01月
-
FD実践報告 学生と一緒に考えるアクティブ・ラーニング英語授業
西村君平、中村裕昭、立田夏子、バードセールブライアン、バーマンシャーリージョイ、多田恵実、ソロモンジョシュアリー
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 3 59 - 66 2019年03月
-
Creating a Bridge Between Liberal Arts Classes and the English Lounge Through Active International Lunchtime Projects
Shari Joy BERMAN, Megumi TADA
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 3 67 - 71 2019年03月
-
弘前大学はやぶさカレッジ・新カリキュラム参加者の面接からの一考察
多田 恵実
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 3 37 - 48 2019年03月
-
Lunch Hour Japanese Food Presentations: Lessons Learned from Audience Feedback and Reflection
Shari Joy BERMAN, Megumi TADA, Yoko TSUCHIYA
弘前大学教育学部研究紀要クロスロード ( 23 ) 73 - 81 2019年03月
-
First and Third Year University Students Giving Lunch-Hour Japanese Food Presentations: A Comparison of Affective Variables
Shari Joy BERMAN, Megumi TADA
全国英語教育学会第44回京都研究大会 プロシーディングス 2018年08月
-
Multifaceted Active Learning through Lunch Hour Japanese Food Presentations: Procedures, Outcomes, and Lessons Learned
Shari J. Berman, Megumi Tada
東北英語教育学会研究紀要 ( 37 ) 2018年03月
-
A Brief Account of Student Investment and Reflection in Active Learning Projects Presented to Multicultural Audiences in the English Lounge: “Japanese Food Our Way!” and “This is Japanese Cooking!”
バーマン シャーリー ジョイ、 多田恵実
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 2 ( 2 ) 47 - 60 2018年03月
-
Keeping it Real, Creating a Forum for Authentic Communication between Japanese and International Students
Shari J. Berman, Megumi Tada
Hawaii International Conference on Education, 2018 Conference Proceedings 748 - 758 2018年03月
-
In Search of an Ideal Curriculum
Megumi TADA
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 1 ( 1 ) 109 - 117 2017年03月
-
Monitoring/Mentoring vs. Muddling/Meddling - Finding the Right Tenor to Nurture English for Intercultural Leadership Honors Students
Shari J. Berman, Megumi Tada
Conference Proceedings for Joint International Conference - The 8th International Conference on ESP in Asia & The 3rd International Symposium on Innovative Teaching and Research in ESP in Japan 2016年11月
-
Recent Reform to the English Education System in Japan
多田 恵実
21世紀教育フォーラム第11号(弘前大学21世紀教育センター) 11 21 - 29 2016年03月
-
小学校で外国語を担当する教師の思い : ソウル日本人学校と東京韓国学校の外国語担当教師への調査から
奥野 浩子, 今井 文, 鹿嶋 英愛, 栗林 美幾, 成田 考児, 成田 美映子, 斎藤 誠子, 多田 恵実
人文社会論叢. 人文科学篇 ( 29 ) 1 - 15 2013年02月
-
小学校で外国語を担当する教師の思い
奥野 浩子, 多田 恵実
弘前大学人文学部『人文社会論叢』 第29号 1 - 15 2013年
-
青森の小学校英語と韓国の小学校英語
奥野 浩子, 多田 恵実
人文社会論叢. 人文科学篇 0 ( 27 ) 1 - 9 2012年02月
-
Applying Cognitive Learning Skills to a College EFL Course -Connecting Contemporary Fine Art with Language Learning-
多田 恵実
青森公立大学紀要 = JOURNAL OF AOMORI PUBLIC COLLEGE 14 ( 2 ) 37 - 43 2009年03月
-
小学校英語は是か非か -新学習指導要領の検討と小学校英語教育の課題-
多田 恵実
青森公立大学紀要 = JOURNAL OF AOMORI PUBLIC COLLEGE 14 ( 1 ) 55 - 62 2008年09月
-
体験して身につける-大学における英語と国際芸術施設との共同授業の実践-
多田 恵実
青森公立大学紀要 = JOURNAL OF AOMORI PUBLIC COLLEGE 13 ( 2 ) 43 - 55 2008年03月
-
大学における英語による授業の可能性
多田 恵実
青森公立大学紀要 = JOURNAL OF AOMORI PUBLIC COLLEGE 8 ( 2 ) 12 - 19 2003年03月
-
マーク・トウェインの後期作品 ミステリアス・ストレンジャーに対する考察
Megumi Ono
1985年03月