論文 - 多田 恵実
-
Project-Based Learning at Hirosaki University—A New Path to Cultivate Tomorrow’s Leaders
Shari Joy BERMAN, Megumi TADA
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 4 95 - 104 2020年03月
-
Project-Based Learning, Giving College Students What They Can't Google
Shari J. Berman, Megumi Tada
Proceedings of 18th Annual Hawaii International Conference on Education 2020年01月
-
FD実践報告 学生と一緒に考えるアクティブ・ラーニング英語授業
西村君平、中村裕昭、立田夏子、バードセールブライアン、バーマンシャーリージョイ、多田恵実、ソロモンジョシュアリー
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 3 59 - 66 2019年03月
-
Creating a Bridge Between Liberal Arts Classes and the English Lounge Through Active International Lunchtime Projects
Shari Joy BERMAN, Megumi TADA
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 3 67 - 71 2019年03月
-
弘前大学はやぶさカレッジ・新カリキュラム参加者の面接からの一考察
多田 恵実
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 3 37 - 48 2019年03月
-
Lunch Hour Japanese Food Presentations: Lessons Learned from Audience Feedback and Reflection
Shari Joy BERMAN, Megumi TADA, Yoko TSUCHIYA
弘前大学教育学部研究紀要クロスロード ( 23 ) 73 - 81 2019年03月
-
First and Third Year University Students Giving Lunch-Hour Japanese Food Presentations: A Comparison of Affective Variables
Shari Joy BERMAN, Megumi TADA
全国英語教育学会第44回京都研究大会 プロシーディングス 2018年08月
-
Multifaceted Active Learning through Lunch Hour Japanese Food Presentations: Procedures, Outcomes, and Lessons Learned
Shari J. Berman, Megumi Tada
東北英語教育学会研究紀要 ( 37 ) 2018年03月
-
A Brief Account of Student Investment and Reflection in Active Learning Projects Presented to Multicultural Audiences in the English Lounge: “Japanese Food Our Way!” and “This is Japanese Cooking!”
バーマン シャーリー ジョイ、 多田恵実
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 2 ( 2 ) 47 - 60 2018年03月
-
Keeping it Real, Creating a Forum for Authentic Communication between Japanese and International Students
Shari J. Berman, Megumi Tada
Hawaii International Conference on Education, 2018 Conference Proceedings 748 - 758 2018年03月
-
In Search of an Ideal Curriculum
Megumi TADA
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 1 ( 1 ) 109 - 117 2017年03月
-
Monitoring/Mentoring vs. Muddling/Meddling - Finding the Right Tenor to Nurture English for Intercultural Leadership Honors Students
Shari J. Berman, Megumi Tada
Conference Proceedings for Joint International Conference - The 8th International Conference on ESP in Asia & The 3rd International Symposium on Innovative Teaching and Research in ESP in Japan 2016年11月
-
Recent Reform to the English Education System in Japan
多田 恵実
21世紀教育フォーラム第11号(弘前大学21世紀教育センター) 11 21 - 29 2016年03月
-
小学校で外国語を担当する教師の思い : ソウル日本人学校と東京韓国学校の外国語担当教師への調査から
奥野 浩子, 今井 文, 鹿嶋 英愛, 栗林 美幾, 成田 考児, 成田 美映子, 斎藤 誠子, 多田 恵実
人文社会論叢. 人文科学篇 ( 29 ) 1 - 15 2013年02月
-
小学校で外国語を担当する教師の思い
奥野 浩子, 多田 恵実
弘前大学人文学部『人文社会論叢』 第29号 1 - 15 2013年
-
青森の小学校英語と韓国の小学校英語
奥野 浩子, 多田 恵実
人文社会論叢. 人文科学篇 0 ( 27 ) 1 - 9 2012年02月
-
Applying Cognitive Learning Skills to a College EFL Course -Connecting Contemporary Fine Art with Language Learning-
多田 恵実
青森公立大学紀要 = JOURNAL OF AOMORI PUBLIC COLLEGE 14 ( 2 ) 37 - 43 2009年03月
-
小学校英語は是か非か -新学習指導要領の検討と小学校英語教育の課題-
多田 恵実
青森公立大学紀要 = JOURNAL OF AOMORI PUBLIC COLLEGE 14 ( 1 ) 55 - 62 2008年09月
-
体験して身につける-大学における英語と国際芸術施設との共同授業の実践-
多田 恵実
青森公立大学紀要 = JOURNAL OF AOMORI PUBLIC COLLEGE 13 ( 2 ) 43 - 55 2008年03月
-
大学における英語による授業の可能性
多田 恵実
青森公立大学紀要 = JOURNAL OF AOMORI PUBLIC COLLEGE 8 ( 2 ) 12 - 19 2003年03月