論文 - 小河 妙子
-
教育漢字を対象とした部品(部首)を共有する漢字群の意味的類似性に関する検討Ⅱ ―上下分離漢字の分析―
小河 妙子
東海学院大学紀要 ( 8 ) 161 - 167 2015年03月
-
保育士養成課程に在籍する学生の職業認知が保育者効力感に及ぼす影響
小河 妙子, 長屋 佐和子
名古屋女子大学紀要. 家政・自然編, 人文・社会編 ( 61 ) 109 - 115 2015年03月
-
保育士養成課程学生の表情認知特性 : 心理学課程学生との比較による検討
長屋 佐和子, 小河 妙子
名古屋女子大学紀要. 家政・自然編, 人文・社会編 ( 61 ) 99 - 107 2015年03月
-
賭博行動に関する心理学的研究の展望
小河 妙子
心理学評論 57 ( 2 ) 200 - 214 2014年
-
Jōyō kanji as core building blocks of the Japanese writing system: Some observations from database construction
Terry Joyce, Hisashi Masuda, Taeko Ogawa
Written Language & Literacy 17 173 - 194 2014年
-
漢字二字熟語を対象とした単語の生物らしさに関する基準表の作成
小河 妙子, 藤田 知加子, 吉橋 由香
東海学院大学紀要 ( 7 ) 179 - 184 2013年
-
教育漢字を対象とした部品(部首)を共有する漢字群の意味的類似性に関する検討
小河 妙子
東海学院大学紀要 ( 6 ) 217 - 223 2012年
-
Perspective taking associated with social relationships: a NIRS study.
Yuko Nomura, Taeko Ogawa, Michio Nomura
Neuroreport 21 ( 17 ) 1100 - 1105 2010年12月
-
三人の友人関係における会話場面での親密性とストレスについて
小河 妙子,藤田真理子
東海心理臨床研究 6 5 - 15 2010年03月
-
絶対音感と相対音感が聴覚呈示されたメロディの認知過程に及ぼす影響
小河 妙子, 林 亜耶子
東海学院大学紀要 ( 4 ) 161 - 166 2010年
-
賭博行動に関する心理学的研究の展望―病的賭博に至るパスウェイズ・モデル (Blaszczynski & Nower, 2002) を中心として―
小河妙子
東海心理臨床研究 5 11 - 23 2009年03月
-
パーソナリティ要因と状況要因がギャンブルゲームの満足度に及ぼす影響
小河 妙子, 南塚 優子
東海学院大学紀要 ( 3 ) 113 - 118 2009年
-
漸次的マスク解除課題を用いた漢字二字熟語の認知における近傍語群の活性化過程に関する検討(<特集>高次視覚における認知と理解)
小河 妙子, 齋藤 洋典
基礎心理学研究 26 ( 1 ) 20 - 28 2007年
-
Semantic activation in visual recognition of Japanese two-kanji compound words: Interference and facilitatory effects of neighbors
Taeko Ogawa, Hirofumi Saito
Psychologia: An International Journal of Psychological Sciences 49 162 - 177 2006年
-
二字熟語の語形成におけるJIS第1水準に属する漢字2965字の結合特性
小河 妙子, 齋藤 洋典, 柳瀬 吉伸
心理学研究 76 ( 3 ) 269 - 275 2005年
-
Masked repetition priming and word frequency effects across different types of Japanese scripts: An examination of the lexical activation account
Hino, Y., Lupker, S. J., Ogawa, T., & Sears, C. R.
Journal of Memory and Language 47 33 - 66 2003年01月
-
漢字二字熟語の視覚的認知における近傍語群活性化過程に関する検討
小河 妙子, 齋藤 洋典
電子情報通信学会技術研究報告. HIP, ヒューマン情報処理 100 ( 714 ) 9 - 16 2001年03月
-
The effects of polysemy for Japanese katakana words.
Yasushi Hino, Stephen J. Lupker, Chris R. Sears, Taeko Ogawa
Reading and Writing: An Interdisciplinary Journal 10 395 - 424 1998年