Papers - IMADA TADAHIKO
-
A Postcolonial Body: Considering Soundscape as a New Pathway in Music Education
Tadahiko Imada
The Impact of Policies on Musical Development and Education of Future Generarion 94 - 102 2006.7
-
ロゴスの向こう側を聴く:サウンドスケープと子どもたちのオンガク
今田 匡彦
日本サウンドスケープ協会誌:サウンドスケープ 22 23 - 39 2022
-
Considering the Importance of Solitude: Music Education in the COVID-19 Pandemic
今田 匡彦
Proceedings of the 21st International Seminar of the ISME Commission on Policy: Culture, Media and Education - 19 - 25 2022
-
Music Education and the SDGs: How Can Inclusion and Equity Be Brought into the Music Classroom?
今田 匡彦
Proceedings of the 21st International Seminar of the ISME Commission on Policy: Culture, Media and Education - 56 - 63 2022
-
Exploring the Inclusion and Equity in Music Education
今田 匡彦, 塚原 健太
Exploring Possibilities and Alternatives in a Changing Future: Proceedings of the 13th Asia-Pacific Symposium for Music Education Research - 321 - 327 2021
-
書式と時間を超えた新たなオンガクの創生:R.マリー・シェーファーのサウンド・エデュケーション
今田 匡彦
日本音響学会2021年秋季研究発表会講演論文集 - 1339 - 1342 2021
-
ロゴスを超えて:サウンドスケープを基盤とした子どもたちのオンガク
今田 匡彦
日本サウンドスケープ協会2021年度秋季研究発表会論文集 - 21 - 26 2021
-
教育現場と現代の音楽
三宅榛名,小沼純一,今田匡彦
音楽教育学 53 ( 2 ) 58 - 63 2024.3
-
音楽教育とウェルビーイング:次世代に芸術が果たす役割を考える
小沼純一,松永加也子,沼田里衣,髙橋憲人,今田匡彦
音楽教育学 53 ( 2 ) 64 - 71 2024.3
-
子どもたちによるオンガクの創生を写し取る:インクルーシヴな音楽実践の評価について
今田匡彦、塚原健太、千葉修平、小枝洋平
音楽教育学 53 ( 2 ) 96 - 97 2024.3
-
Universal DesignとSocial Inclusion: 音楽による審美vs倫理の解消
今田匡彦,塚原健太,千葉修平,小枝洋平
音楽教育学 52 ( 2 ) 76 - 77 2023.3
-
Logos Turned Upside Down: The Earliest Experience and Creation of Music by Children in Education
Tadahiko Imada
Bulletin fo Department of Education 5 2023.2
-
音楽のユニヴァーサル・デザインにむけて
Tadahiko Imada
SDGsを足許から考えかたちにする 2022.3
-
Exploring the Inclusion and Equity in Music Education
Tadahiko Imada, Kenta Tsukahara, Shuhei Chiba, Yohei Koeda
Exploring Possibilities and Alternatives in a Changing Future: Proceedings of the 13th Asia-Pacific Symposium for Music Education Research, Virtual Conference 321 - 327 2021.9
-
Difference and Deferral in Designing Music: Of R. Murray Schafer’s Sound Education
Tadahiko Imada
2021 Autumn Meeting (Online) Acoustical Society of Japan 1339 - 1342 2021.9
-
How Music Teachers Teach Children to be Alone through Digital Technology in Music?
Tadahiko Imada
Proceedings of the 20th International Seminar of the ISME Commission on Policy: Culture, Media and Education 7 - 14 2020.7
-
Soundscape Design, Sound Education and Social Inclusion as a New Curriculum Policy in Music
Tadahiko Imada
Proceedings of the 20th International Seminar of the ISME Commission on Policy: Culture, Media and Education 101 - 107 2020.7
-
Out of Logos: 哲学身体論によるUniversal Designの構築
今田 匡彦,塚原 健太,小枝 洋平,千葉 修平
音楽教育学 49 ( 2 ) 67 - 68 2020.3
-
学校と社会を結ぶ音楽教育III: さまざまな文化にもとづいた音楽活動を教室
Patricia Shehan Campbell,岩井 智宏,高須 裕美,田中 多佳子,今田 匡彦,坪能 由紀子
音楽教育学 49 ( 2 ) 43 - 50 2020.3
-
図形楽譜から音楽をつくろう
鈴木 千明,今田 匡彦,千葉 修平
音楽の授業づくりジャーナル ( 3 ) 36 - 46 2020.3