論文 - 野呂 徳治
-
Conceptualizing L2 Hardiness in the Interaction between L2 Willingness to Communicate and Foreign Language Anxiety
Tokuji NORO
AAAL 2024 Online Program Schedule 2024年03月
-
Psychological Resilience in the Interaction of L2 Willingness to Communicate and Foreign Language Anxiety: The Three Time Scales Model
Tokuji NORO
弘前大学教育学部紀要 128 ( 1 ) 75 - 82 2022年10月
-
Psychological Resilience in Interactive Patterning of L2 Willingness to Communicate and Foreign Language Anxiety: The Three Time Scales Model
Tokuji NORO
EuroSLA 30 Program Schedule 2021年06月
-
Interactive Patterning of L2 Willingness to Communicate and Foreign Language Anxiety: The Three Time Scales to Examine Emotional Development
Tokuji NORO
弘前大学教育学部紀要 123 ( 1 ) 149 - 157 2020年03月
-
授業分析による授業改善と教師の専門的力量の発達
野呂徳治
弘前大学教育学部研究紀要クロスロード 23 111 - 120 2019年03月
-
外国語学習不安とコミュニケーションへの意欲の相互作用―英語リスニング不安の妨害的効果とWTCの変動を中心に―
野呂徳治
第二言語としての日本語の習得研究 21 ( 1 ) 151 - 153 2018年12月
-
小学校英語におけるスピーキングの評価基準に関する研究―小学校教員と中学校英語科教員による評価結果の比較―
丹藤永也,佐藤剛,野呂徳治
東北英語教育学会研究紀要 38 39 - 48 2018年03月
-
英語科における認知学習理論に基づく文法指導―場面・文脈に焦点をあてた「グラマリング」の学習活動の設計―
近藤亮一,野呂徳治
弘前大学教育学部研究紀要クロスロード 22 71 - 77 2018年03月
-
外国語学習不安とコミュニケーションへの意欲の相互作用―英語リスニング不安の妨害的効果とWTCの変動を中心に―
野呂徳治
第28回第二言語習得研究会(JASLA)全国大会予稿集 1 ( 1 ) 2017年12月
-
A Dynamic Systems Approach to the Interaction Between WTC and Anxiety in L2 Oral Communication
Tokuji NORO
弘前大学教育学部紀要 116 ( 1 ) 89 - 95 2016年10月
-
The Interactive Effects of WTC and Anxiety on L2 Oral Performance
Tokuji NORO
International Conference on Motivational Dynamics and Second Language Acquisition Presentation Titles and Abstracts 1 11 - 11 2014年08月
-
Real-Time Debilitating Effects of Speaking Anxiety
Tokuji NORO
Annual Review of English Language Education in Japan 24 251 - 261 2013年03月
-
Examination of the Real-Time Debilitating Effects of Second Language Speaking Anxiety
Tokuji NORO
AAAL Dallas 2013 1 76 - 76 2013年03月
-
中学校英語科における意味と形式の指導の統合を図るための教科書本文の活用-「フォーカス・オン・フォーム」に基づく教授学習活動の設計-
野呂徳治,佐藤剛,丹藤永也,水梨圭治
弘前大学教育学部研究紀要クロスロード 16 77 - 86 2012年03月
-
中学校英語科におけるコミュニケーション能力を支える文法知識の測定・評価-場面・文脈の解釈に焦点をあてた文法テストの開発-
野呂徳治,丹藤永也,佐藤剛
弘前大学教育学部研究紀要クロスロード 15 37 - 46 2011年03月
-
Development of Coping Processes Against "Listening Stress"
Tokuji NORO
弘前大学教育学部紀要 105 125 - 132 2011年03月
-
中学校英語科における場面・文脈の解釈による文法指導―認知・発達モデルに基づく中間言語の活用を促す言語活動の設計―
野呂徳治,丹藤永也,佐藤剛
弘前大学教育学部研究紀要クロスロード 14 33 - 42 2010年03月
-
Debilitating Effects of “Listening Stress”: Focusing on the Use of Coping Strategies
Tokuji NORO
Annual Review of English Language Education in Japan 21 201 - 210 2010年03月
-
Listening Anxiety Revisited: Debilitative Effects of Stress on Strategy Use
Tokuji NORO
TESOL 2010 Program Book 1 167 - 167 2010年03月
-
The Debilitative Effects of “Listening Stress”: Exploring Its Mechanism by Stress-Inducing Experiment
Tokuji NORO
東北英語教育学会研究紀要 29 115 - 129 2009年03月